راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

How to choose the right domain for your site

 

 

اولین قدم برای فعال سازی تارنما خرید دامنه برای وبسایت است
اولین قدم برای راه‌اندازی وبسایت خرید دامنه برای تارنما است . دامنه به نشانی وب سایت شما در فضای مجازی گفته می شود . در شرایطی که که قصد شما از فعال‌سازی تارنما گسترش کسب و عمل خویش به صورت بدون شوخی است در هنگام خرید دامنه می بایست فراوان توجه فرمایید تا شایسته ترین دامین را برای وبسایت خویش تعیین فرمائید تا در آتی با ایراد مواجه نشوید .

در‌این مقاله قصد داریم تا به صورت بی نقص به مشاجره خرید دامنه و تعیین دامنه بپردازیم و شما‌را با چگونگی گزینش یک دامین مطلوب آشنا کنیم .

مولفه های یک دامین مطلوب برای خرید دامنه :
وسیع ترین مولفه ای که بایستی در هنگام خرید دامنه به آن دقت نمائید این است که دامین شما می بایست کوتاه باشد . حداکثر تعداد کارکتر های دامین شما ۱۲ کارکتر باشد . علت این مسئله این است که مشتریان و کابران شما به راحتی بتوانند طرز ی نگارش آن را به خاطر بسپارند و ادرس غلط رویه در هنگام ورود به وبسایت شما وارد نکنند . به عنوان مثال دامین ما saba . host است و کلا از ۴ کلمه و واژه درست شده شده‌است و استفاده کننده به راحتی روش ی نگارش آن را به خاطر می سپارد .
پیشنهاد میشود در هنگام خرید دامنه به‌این نکته اعتنا نمائید که اسم دامنه شما به راحتی در ذهن مخاطب به یاد ماندنی باشد و استفاده کننده نتواند آن را فراموش نماید . به عنوان مثال وبسایت گوگل دامینی به ادرس google . com داراست . این دامین علاوه بر این که کوتاه است دارنده اسمی است که به راحتی به ذهن مخاطب سپرده می شود و به راحتی فراموش نمیشود .
از استعمال از عدد ها و همینطور کارکتر های دیگر نظیر خط چین در دامین خویش دوری کنید.

مولفه های یک دامین مطلوب برای خرید دامنه
به خاطر سپردن اعداد و ارقام و کارکتر های دیگر برای یوزرها مشقت بار خواهد بود پس شایسته ترین عمل این است که از اعداد و ارقام و کارکتر های دیگر نظیر دش در ادرس دامین خویش به کارگیری نکنید . مثلا این جور دامین به هیچ عنوان مطلوب هم test - 4 - you . com علت هم این است که نیز از عدد ها نیز از خط چین در دامین مستعمل شده‌است .
در هنگام خرید دامنه از عبارات مهم خویش در نشانی دامین خویش استعمال فرمائید . این عمل علاوه بر این‌که سبب می شود تا شما در حاصل کاوش درجه بهتری کسب فرمایید سبب ساز می شود تا استفاده کننده در منظر اولیه به دامین شما متوجه شود که قضیه کاری شما چه می باشد و شما در چه مسئله ای سرگرم به عمل میباشید .
کارایی فرمایید در هنگام خرید دامنه پسوندی را تعیین فرمایید که مرسوم خیس است یا این که این‌که با مورد کاری شما رتبط باشد به عنوان مثال دامنه های دات کام برای موسسه ها مطلوب است زیرا نیز این دامنه منحصربه‌فرد موسسه ها است نیز این که پسوند رایجی است یا این که برای وبسایت هایی که در کشور‌ایران صرفا سرویس ها ارائه می دهند توصیه می شود که از دامنه دات ای ار به کارگیری نمایند . همینطور سایتی نظیر وبسایت که که در حوزه هاستینگ فعالیت می کند پسوند دات Host مضاعف مطلوب است .
دامنه تنها یک جور نگارش داشته باشد . در شرایطی که که می‌پندارید دامنه ای که تعیین نموده اید دارنده دو گونه نگارش است یا این که دامنه تازه گزینش فرمائید یا این که هر دو دامین را برای تارنما خویش ثبت نمایید و یک دامنه را تحت عنوان دامنه حساس و دامنه های دیگر را به آن ریدایرکت کتید .
در هنگام خرید دامنه در شرایطی‌که پسوند دیگری به غیر از پسوند . ir را ثبت می‌کنید ... 

  1.  باید به این نکته توجه کنید که عده ای وجود دارند که سایر پسوند های دامین ها معروف را خریداری می کنند و بعدها همان دامین را با قیمت هنگفت به فروش می رسانند . پس توصیه می شود که دامین .ir دامنه خود را نیز ثبت کنید تا در صورتی که بعدها سایت شما مطرح شد نیازی نباید که هزینه زیادی را برای پرداخت دامنه بپردازید .
  2. در نهایت توصیه می شود که برای خرید دامنه اصلا عجله نکنید و با حوصله نسبت به انتخاب دامنه اقدام کنید . خرید دامنه و انتخاب دامنه یکی از مهم ترین قسمت های راه اندازی سایت است که باید به دقت انجام شود و از عجله کردن برای ثبت دامنه باید پرهیز شود .
  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • خرید دامین و دامنه ارزان قیمت

خرید دامنه com

خرید دامنه ir

خرید دامین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی