راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

How To Buy a Great (Cheap) Domain Name

6 Tips to Getting a Great Domain and a Great Deal

نحوه خرید نام دامنه عالی (ارزان)

مکانهای زیادی برای خرید نام دامنه ارزان وجود دارد. و در حالی که اکثر فروشندگان معتبر هستند ، در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید دامنه خود را با چه کسی ثبت کنید ، نکات کلیدی وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید . شما می توانید برخی از ارزانترین رجیسترهای دامنه توصیه شده ما را  اینجا ببینید .

در نظر داشته باشید ، لازم نیست وب سایت خود را در همان محلی که نام دامنه خود را خریداری می کنید میزبان کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از افراد نام دامنه خود را با شرکتی مانند GoDaddy.com خریداری می کنند و سپس وب سایت خود را با یک شرکت میزبانی وب مانند Bluehost.com میزبانی می کنند.

در اینجا شش نکته در مورد نحوه خرید یک نام دامنه ارزان (این واقعا خوب است) آورده شده است.

1. با دامنه های "بستن کافی" حل و فصل نشوید

در حالی که ترجیح همه دامنه ".com" است ، گاهی اوقات فقط در دسترس نیست. در برابر اصرار برای افزودن ویژگیهای عجیب و سخت و سخت برای به یاد آوردن ویژگی هایی که در دسترس است ، مقاومت کنید.

در اینجا سه ​​مورد برای جلوگیری از خرید نام دامنه شما وجود دارد:

نام دامنه با Hyphens

مردم فراموش می کنند که کاجها به کجا می روند (مخصوصاً اگر بیش از یک وجود داشته باشد) یا آنها را به کلی فراموش کنید. و اگر می خواهید آدرس سایت خود را (نامه صوتی ، تبلیغات رادیویی ، دهان به دهان) صحبت کنید ، پس از آن ، hyphen آن را دست و پا چلفتی می کند.

حتی اگر رقیب شما از همان دامنه مشابه شما استفاده کند ، حتی بدون خوابگاه ، حتی بدتر هم خواهد بود. هنگامی که بازدید کنندگان نادرست وارد دامنه شما شوند ، ترافیک روزانه به سایت آنها ارسال خواهید کرد.

سرانجام ، استفاده از hyphens در نام دامنه شما فقط به عنوان آماتور ، کم بودجه به وجود می آید و واقعاً می تواند درک مارک تجاری شما را کاهش دهد.

به طور کلی ، شما باید به طور کامل از استفاده از hyphens در نام دامنه خودداری کنید. بله ، این بدان معناست که برای رسیدن به یک نام دامنه خوب که بدون hyphens در دسترس است ، مدتی بیشتر زمان خواهد برد ، اما در طولانی مدت ارزش آن را دارد.

نام دامنه که با .Og ، .Net ، .Biz ، و غیره پایان می یابد ...

از آنجا که یافتن نام های دامنه ".com" بسیار دشوار است ، این روزها بسیاری از افراد با نسخه دیگری از نام دامنه مانند ".net" ، ".biz" و غیره می روند. نام ، به عنوان آنها معمولا به راحتی در دسترس هستند.

شما ممکن است بخواهید قبل از رفتن با آن برنامه های افزودنی به دلایل مختلف خاموش شوید .

اول ، اگر از قبل مارک شناخته شده ای وجود داشته باشد که از نسخه ".com" استفاده کند ، ممکن است پیامدهای قانونی برای شما با استفاده از هر نسخه از نام دامنه داشته باشد.

دوم ، حتی اگر برنامه افزودنی دیگر در دسترس باشد ، بیشتر افراد با نسخه ".com" آشنا هستند و ممکن است به هر حال به آن وب سایت بروند. در اصل شما می توانید به صورت رایگان برای رقیب خود تبلیغ کنید. هنگامی که مشتری برای نسخه ".net" نام دامنه را جستجو می کند ، شما باید با یک نام تجاری بزرگتر و از قبل تأسیس شده رقابت کنید. و هنگامی که یک مشتری در واقع به دنبال شما است ، ممکن است نام کمتر شناخته شده شما را به خاطر نیاورد و در نهایت از رقیب خود بخرد.

مواردی وجود دارد که استفاده از پسوند نام دامنه متفاوت می تواند معنا یابد. اگر شرکت شما غیرانتفاعی است ، رفتن با ".org" گزینه ای مناسب است. مثال دیگر این است که اگر شغل محلی دارید که فقط در یک منطقه جغرافیایی خدمت می کند. مانند تجارت در نیویورک می تواند با پسوند ".nyc" پیش برود. به غیر از این استثنائات ، اکیداً توصیه می شود که نام ".com" را برای وب سایت خود پیدا کنید.

چندین املا و شماره

از آنجا که به راحتی می توانید با غلط املایی اشتباه بگیرید ، یک کلمه (یا کلمات) را انتخاب کنید که به راحتی اشتباه گرفته نشود. به عنوان مثال ، کلمه "باس" دارای دو تلفظ است و در نتیجه نادرست تلفظ می شود ، تعدادی از راه ها. باس می تواند به گونه های مختلف ماهی ، صدایی با فرکانس پایین ، بیش از ده شهر مختلف در سراسر جهان یا حتی نام خانوادگی اشاره کند.

دوم از استفاده از اعداد خودداری کنید ، زیرا بسیاری از افراد ممکن است اشتباه کنند که آیا باید شماره واقعی را تایپ کنند ، مانند "7" ، یا تایپ کردن هجی آن ، مانند "هفت". همچنین ، استفاده از اعداد در دامنه شما می تواند تصور کمبود بودجه را نشان دهد و نسبت به آن احساس آرامش داشته باشد.

2. از یک ثبت کننده تاسیس خریداری کنید

در حالی که صدها مکان برای خرید دامنه وجود دارد ، از یک ثبت دامنه ناشناخته خریداری نکنید. احتمالاً احتمال خارج شدن از تجارت آنها کم است - اما چرا خود را در معرض این نوع خطر قرار می دهید؟

واقعیت این است که هر کسی می تواند یک شرکت ثبت نام دامنه و هاستینگ را شروع کند. بهتر است از یک شرکت ثبت دامنه از نوع "مادر و پاپ" کوچکتر دوری کنید و با یک شرکت بزرگتر بچسبانید - دلیل اصلی این که عدم پشتیبانی مشتری از یک عملیات کوچکتر می تواند مشکل بزرگی باشد - شما می خواهید برای شرکت انتخاب کنید. پشتیبانی 24/7 مشتری را ارائه می دهد. برخی از ثبت نام های معتبر دامنه شامل:

1and1.com (نام دامنه ، تجارت الکترونیک و هاستینگ)

BlueHost.com (نام دامنه و هاستینگ)

GoDaddy.com (نام دامنه ، تجارت الکترونیک و هاستینگ)

HostGator.com (نام دامنه و هاستینگ)

Namecheap.com (نام دامنه و هاستینگ)

3. مغز طوفان قبل از شروع جستجو

از یک ابزار رایگان طوفان مغزی ، که به عنوان ژنراتور نام دامنه نیز شناخته می شود ، استفاده کنید تا بطور خودکار چندین ایده از نام دامنه خود را تغییر دهید (و ببینید آیا در دسترس است یا نه).

ابزار ارزشمند دیگر پایان نامه است. من هم از نسخه چاپی و هم از Thesaurus.com آنلاین استفاده کردم . هنگامی که چند کلمه کلیدی خود را در ذهن دارید ، آنها را جستجو کنید. بعضی مواقع بلافاصله حرف درست را می زنید. بعضی اوقات بازی با انواع مختلف چند ساعت طول خواهد کشید.

به یاد داشته باشید: این ارزش وقت دارد. شما در حال سرمایه گذاری صدها ساعت برای ساختن یک مارک و ایجاد ترافیک برای این دامنه هستید. انتخاب دامنه مناسب بسیار مهم است.

4. نام دامنه خود را برای حداقل 2 سال خریداری کنید

وقتی نام دامنه خود را خریداری می کنید ، نه اینکه فقط آن را برای یک سال ثبت کنید ، باید حداقل برای دو سال (یا بیشتر) ثبت کنید. در اینجا چند دلیل برای انجام این کار آورده شده است:

قفل کردن قیمت کمتری: معمولاً هرچه سالهای بیشتری ثبت نام کنید ، در سال قیمت پایین تر خواهد بود. همچنین ، هرچه هزینه ها به طور کلی هر سال بالا می رود ، در آن نرخ پایین قفل خواهید شد.

در وقت و دردسر صرفه جویی کنید: شما لازم نیست که هر سال نگران تجدید نام دامنه خود باشید یا فراموش نکنید که نام دامنه خود را تمدید کرده و در پایان آن را گم کنید!

مزایای SEO: Google تعهد شما را با رتبه بندی جستجوی بالاتر پاداش می دهد.

5. نامهای حراج را خریداری نکنید

در حالی که بسیاری از شرکت ها دامنه های کلمه ای و کلمات (بیمه.com ​​یا travel.com) را می خواهند ، باید از این موارد دوری کنید. دو مشکل در این زمینه ها وجود دارد:

آنها به یاد ماندنی نیستند:  ساختن یک نام تجاری پیرامون یک کلمه واحد و بی معنی بسیار دشوار است. این کلمه ممکن است صنعت را تعریف کند اما مشتریان به دنبال خرید از شرکتی هستند نه یک سایت عمومی. همچنین ، گوگل و سایر موتورهای جستجو ترجیح می دهند نام دامنه های مارک دار را  نسبت به انواع عمومی رتبه بندی کنند .

آنها گران هستند:  دامنه های پریمیوم با صدها دلار تا میلیون ها دلار فروخته می شوند (Insure.com در سال 2009 با 16 میلیون دلار فروخته شد).

مشتریان به مارکها مربوط می شوند ، نه به فرهنگ لغت. وقتی اینترنت جدید بود ، مردم یک کلمه را در مرورگر خود تایپ می کنند و ".com" را به انتها اضافه می کردند. ما دیگر این کار را نمی کنیم. این حوزه های عمومی روز خود را داشته اند. متأسفانه ، شرکت های بزرگ هنوز آن را دریافت نمی کنند و با خوشحالی 6 یا 7 رقم برای این دامنه های کم ارزش پرداخت می کنند.

6. چاپ خوب را بخوانید

برخی از ثبت نام کنندگان ثبت نام خصوصی را به صورت رایگان ارائه می دهند. برخی دیگر سالانه حتی 11.99 دلار هزینه دارند. اطمینان حاصل کنید که متغیرهای برابر را با هم مقایسه می کنید. بعضی اوقات گزینه "ارزانترین" در واقع هزینه بیشتری دارد.

همچنین می خواهید از ویژگی های زیر اطمینان حاصل کنید:

تجدید دامنه خودکار: بیشتر ثبت نام کنندگان اکنون این سرویس را ارائه می دهند ، اما بررسی آنها خوب است. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که دامنه خود را از دست دهید زیرا فراموش کرده اید آن را تمدید کنید.

پارکینگ دامنه رایگان تا زمانی که آماده استفاده از دامنه خود باشید.

در صورت استفاده از دامنه خود به عنوان پیوند هدایت مجدد ، ارسال رایگان دامنه.

گزینه های میزبانی: در حالی که برخی از ثبت کنندگان دامنه میزبانی نیز ارائه می دهند ، بسیاری از صاحبان مشاغل تصمیم دارند میزبان سایت های خود در جای دیگر باشند. این آزادی به آنها می دهد بدون تغییر دامنه های خود میزبان را تغییر دهند.

هزینه های تجدید: قیمت پایین عالی است ، اما هزینه تجدید آن چقدر خواهد بود؟

با استفاده از این نکات ، شما آماده خرید یک نام دامنه عالی و ارزان هستید. پس از اتمام کار ، وقت آن رسیده است که وب سایت خود را بسازید و حجم زیادی از ترافیک وب سایت را شروع کنید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی