راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰


خرید نام دامنه می تواند یک روند بسیار گیج کننده باشد. نه تنها باید دامنه ای را انتخاب کنید که با نام تجاری شما کار کند ، بلکه باید تصمیم بگیرید که از چه پسوندی استفاده کنید .com ، .net ، .org ، .edu ، .co ، .gov — و این فقط خراشیدن سطح آنچه است در دسترس.

قبل از متعهد شدن به نام دامنه برای شغل خود ، اطمینان حاصل کنید که برخی اصطلاحات و محدودیت های کلیدی در مورد این پسوند ها را درک کرده اید. پس از آن شما آماده خواهید بود تا یکی از بهترین ها را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

پسوند دامنه بدون محدودیت

افزونه نامحدود دامنه به این معنی است که هرکسی می تواند آن را خریداری کند. آنها در دسترس عموم است. این پسوندهایی است که وقتی یک ایده دامنه را در یک نام دامنه مانند GoDaddy.com تایپ می کنید ، می بینید .

اکثر افراد با پسوندهای آشنا مانند .com ، .net و .org که جزء اولین برنامه های افزودنی ایجاد شده بودند. همه کاره .com معمولاً برای شرکتهای تجاری استفاده می شود ، قرار است .net برای شبکه ها استفاده شود اما اغلب برای استفاده تجاری استفاده می شود ، و .org معمولاً توسط افراد غیر انتفاعی استفاده می شود (اما مانند دات نت ، هرکسی می تواند از آن استفاده کند).

اما اینها تنها دامنههای نامحدود در دسترس نیستند.

گزینه های افزودنی دامنه بدون محدودیت

هنگام خرید نام دامنه ، پسوندهای ممکن بسیاری برای انتخاب وجود خواهید داشت. همانطور که گفته شد دامنه های بدون محدودیت در دسترس عموم است و هر کس می تواند برای هر منظور آنها را خریداری کند. 1

پسوند دامنه بدون محدودیت می تواند شامل شود (اما به آنها محدود نمی شود):

  • .info
  • .co
  • .solutions
  • .io
  • .academy
  • .mobi
  • .today
  • .company
  • .tv
  • .clothing
  • .tips
  • .email
  • .land
  • .directory
  • .us
  • .photography

برنامه های افزودنی بسیاری وجود دارد که بطور رسمی استفاده می شوند. در واقع بیش از 1500 توسط ICANN شناخته می شوند و توسط IANA اداره می شوند. 2  بسیاری از این موارد مربوط به موقعیت جغرافیایی یا مارک تجاری یا مربوط به علاقه هستند و ممکن است مدیران آنها نیاز داشته باشند که کاربران قبل از اعطای آنها ، از شرایط خاصی برخوردار شوند. دیگران با قیمتی در دسترس هرکسی هستند. با این وجود ، مگر اینکه بودجه تبلیغاتی زیادی برای یادآوری برنامه افزودنی خود داشته باشید ، بهتر است بهترین گزینه را با افرادی که قبلاً می شناسند بچسبانید.

کشور کوچک جزیره اقیانوس آرام جنوبی تووالو 10 میلیون میلیون دلار مجوز استفاده از TLD جغرافیایی خود ، Ttv کسب کرده است .

تخصصی فرمت هنوز هم بهترین برای کسب و کار

به همین دلیل است که از میان همه این پسوندهای دامنه ، اکثر مشاغل هنوز هم باید یک .com را بطور خاص انجام دهند اگر می خواهید افراد دامنه را به خاطر بسپارند و آن را تایپ کنند.

واقعیت این است که .com هنوز هم به طور گسترده استفاده می شود پسوند دامنه. 3  بیشتر افراد فرض خواهند کرد که سایت شما یک com. و یک نوع است که بصورت پیش فرض در آن قرار دارد.

هر کس می تواند یک پسوند .com را دریافت کند و تنها محدودیت واقعی این است که آیا نام دامنه مورد نظر شما در دسترس است یا خیر. متأسفانه همیشه اینگونه نیست.

خلاق شدن با پسوند .com

ممکن است در نامگذاری خود کمی خلاق باشید ، اما می توانید نام دامنه ای کوتاه را به یاد بیاورید که هنوز هم به یاد ماندنی است و هنوز ادعای یک .com را دارید . نکته مهم ترکیب دو کلمه غیرممکن است با نام تجاری SnapK Kitchen.com . این می تواند گزینه های بیشتری را نسبت به آنچه که بلافاصله بدیهی است بدست آورید.

ترفند دیگر ترکیب رنگها یا اشیاء با ایده یا مفهوم اصلی است. متوجه خواهید شد که اگر این کار را انجام دهید ، دامنه های دو کلمه ای زیادی در دسترس هستند. به عنوان مثال ، دامنه pineapplecycling.com در یک .com در دسترس است . (احتمالاً پس از انتشار این مقاله خریداری می شود و مردم آن را می بینند.)

ایده دیگر اگر نام تجاری شما در حال حاضر تأسیس شده است ، استفاده از صلاحیت ها در مقابل یا بعد از دامنه شما "" "" یا "فروشگاه" یا "خدمات" همه می تواند موثر باشد. اگر یک شغل محلی هستید ، می توانید از موقعیت مکانی خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر مشاغل لوله کشی محلی به نام Jones 'Plumbing دارید و در فورت وین ، ایندیانا واقع شده اید ، می توانید از JonesPlumbingFortWayne.com یا TheJonesPlumbing.com یا JonesPlumbingService.com استفاده کنید ، اگر JonesPlumbing.com قبلاً گرفته شده باشد.

در حالی که کلیه پسوندهای دامنه ذکر شده در بالا در بازار آزاد موجود است ، چند پسوند دامنه وجود دارد که محدودیت دارند و فقط در صورت برآورده کردن شرایط خاصی ، در دسترس هستند.

محدود کردن دامنه

تعداد محدودی از پسوند دامنه وجود دارد که در دسترس عموم نیست و برای اینکه بتوانید بخواهید مجبور شوید شرایط خاصی را رعایت کنید.

یکی از این موارد .edu است . برای واجد شرایط بودن برای پسوند .edu ، شما باید یک مؤسسه پس از ثانویه ایالات متحده باشید و به درستی معتبر شوید. 4  یک استثنا جالب برای این قاعده است که سازمان های غیر انتفاعی که عضویت متشکل از 75٪ یا بیشتر .EDU موسسات واجد شرایط نیز ممکن است از .EDU فرمت.

یکی دیگر از این پسوندهای محدود .gov است . این برنامه افزودنی در دسترس است برای سازمان های اصلی دولتی مستقر در ایالات متحده - در تمام سطوح دولتی. 5  این شامل گروه های بومی آلاسکا و قبایل هندی می شود که به رسمیت شناخته شده هستند. اگر الزامات مربوط به یک پسوند .gov را برآورده کنید ، یک روند بررسی دقیق نیز وجود دارد تا مطمئن شوید که هدف دامنه مشخص است.

Bottom Line در پسوند دامنه

در حالی که بسیاری از افزونه های دامنه مختلف برای اکثر صاحبان مشاغل موجود است .com هنوز هم بهترین شرط بندی شماست. این پرکاربردترین برنامه افزودنی دامنه است و وقتی مشتری در جستجوی آنها تایپ می کند ، مورد پسند شماست.

با کمی خلاقیت ، بیشتر مشاغل می توانند دامنه مناسبی برای نشان دادن نام تجاری خود پیدا کنند ، اما به دلیل نام بسیاری از افراد گرفته شده ، احتمالاً کمی طوفان مغزی به خود می گیرد.

اگر می خواهید به دنبال یک "خلاقانه" بیشتر بروید ، این ایده خوبی است که مطمئن شوید بودجه تبلیغاتی دارید که به شما در یادآوری برند شما کمک می کند - از جمله برنامه افزودنی.

افزونه های دامنه محدود نیز وجود دارد ، اما شما برای دریافت این موارد باید طبق قوانین بسیار مشخصی واجد شرایط باشید.

 

Article Sources

  1. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers. "Questions Related to Registering a Domain Name," Accessed Sept. 24, 2019.

     

  2. Internet Assigned Numbers Authority. "Top-Level Domains," Accessed Sept. 24, 2019.

     

  3. VeriSign. "The Domain Name Industry Brief / Volume 16, Issue 2, May 2019 / The VeriSign Domain Report," Page 2. Accessed Sept. 24, 2019.

     

  4. Educause. "Eligibility," Accessed Sept. 24, 2019.

     

  5. DotGov. "Domain Requirements," Accessed Sept. 24, 2019.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی