راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

What Difference Does It Make To My Blog


هنگام راه اندازی وبلاگ خود باید تصمیم بگیرید که نام دامنه (URL) چیست و میزبان وب سایت خود هستید .

به عبارت ساده ، نام دامنه یا URL وب سایت شما همان چیزی است که افراد برای دستیابی به وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کنند ، و جایی که میزبان وب سایت خود هستید مکانی است که تمام اطلاعات شما (صفحات وب ، عکس ها ، فیلم ها و غیره) در آن قرار خواهد گرفت. ذخیره شده و نمایش داده شده برای کل جهان. در جایی که صفحات وب خود را بارگذاری می کنید ، عکس ، فیلم و غیره به عنوان میزبان وب شما گفته می شود . میزبان وب شما تمام پرونده هایی را که وب سایت شما را تشکیل می دهند ذخیره می کند.

نام دامنه شما به عنوان آدرس وب سایت شما خدمت می کند. خوانندگان شما وبلاگ شما را با وارد کردن نام دامنه شما در مرورگر وب سایت خود ، بردن آنها به وب سایت ، کلیه صفحات ، تصاویر و غیره پیدا می کنند.

در مورد گرفتن نام دامنه و حساب میزبانی شما گزینه های مختلفی وجود دارد ، تفاوت اصلی این است که آیا شما با یک دامنه رایگان و یا پرداخت شده و برنامه میزبانی می روید.

کدام گزینه برای شما مناسب تر است به اهداف وبلاگ / وب سایت شما بستگی دارد که در عمق بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

لزوماً لازم نیست که نام دامنه و هاست خود را از همان شرکت دریافت کنید. به عنوان نمونه ، شما ممکن است نام دامنه خود را از یک ثبت نام دامنه مانند GoDaddy.com خریداری کنید اما سپس وب سایت خود را مانند SiteGround میزبانی وب سایت خود با یک شرکت میزبان انتخاب کنید.

یاد بگیرید که چگونه نام دامنه عالی و ارزان را انتخاب کنید .

لازم نیست وب سایت خود را در همان مکان میزبانی کنید که نام دامنه شما را خریداری کند.

ارائه دهندگان دامنه: آیا باید برای دامنه خود بپردازم؟

در اینجا قانون انگشت شست است: دامنه های فرعی معمولاً آزاد هستند و دامنه های سطح بالا نیز نیستند. نمونه ای از زیر دامنه myblog.wordpress.com است . نمونه ای از یک دامنه سطح بالا (TLD) است myblog.com . سیستم عامل های وبلاگ نویسی (شرکت هایی که ابزار بلاگ نویسی رایگان ارائه می دهند) زیر دامنه های رایگان را برای همه کاربران خود فراهم می کند. برخی از سیستم عامل های بلاگ نویسی رایگان عبارتند از:

Blogger.com

LiveJournal.com

TypePad.com فقط آزمایش رایگان ارائه می دهد ، و قیمت ها با 8.95 دلار در هر ماه شروع می شوند.

WordPress.com تفاوت بین WordPress.com در مقابل WordPress.org را بیاموزید

این ارائه دهندگان دامنه گزینه های راه اندازی بسیار ساده ای را ارائه می دهند. آنها رایگان هستند (در ابتدا) و بسیاری از موضوعات اصلی ارائه می دهند که به شما امکان می دهد وبلاگ / سایت خود را با گرافیک شخصی خود شخصی کنید.

علاوه بر ارائه دامنه رایگان به شما ، این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون هیچ گونه هزینه وب سایت خود را بر روی سیستم عامل خود تنظیم و میزبانی کنید. اگرچه ایده نام دامنه رایگان و میزبانی وب سایت رایگان ممکن است جذاب به نظر برسد ، بسیاری از مشکلات برای آگاهی از آنها وجود دارد.

3 اشکال در دامنه رایگان و هاستینگ

عدم وجود برندینگ

نکته ای که باید با این نوع ارائه دهندگان دامنه به خاطر داشته باشید این است که آنها برای همیشه جزئی از URL شما (آدرس شما در شبکه) خواهند بود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید با دامنه ای تهیه شده توسط نسخه رایگان WordPress بروید و می خواهید وبلاگ خود را با عنوان "نکته هایی از طرف مامان" بنویسید ، دامنه WordPress نیز خواهد داشت ، بنابراین آدرس وبلاگ شما مانند tipsbymom.wordpress خواهد بود. کام . به این زیر دامنه گفته می شود.

داشتن دامنه ای از این دست ، از نام تجاری و هویت وب سایت شما فاصله می گیرد ، زیرا نام اسم بستر میزبانی رایگان را در نام دامنه خود دارید. برای بسیاری ، این می تواند بد برای شرکت بد به نظر برسد ، پس از همه ، چه نوع مشاغل قانونی قادر به پرداخت هزینه حداقل برای خرید نام دامنه و میزبانی خود نیست؟

عدم کنترل

یکی دیگر از اشکال های داشتن نام دامنه رایگان در سیستم عامل میزبانی رایگان این است که شما کنترل کامل بر وب سایت ندارید. در بسیاری از موارد ، این سیستم عاملها تبلیغاتی را در وب سایت شما قرار می دهند که هیچ کنترلی بر روی آنها ندارید (و جبران خسارت دریافت نمی کنید).

همچنین ، شما در انتخاب و گزینه های خود محدود تر هستید تا جایی که نگاه و ظاهر وب سایت شما پیش می رود. انعطاف پذیری و آزادی زیادی در مورد سفارشی کردن وب سایت شما یا امکان استفاده از ابزارها و خدمات شخص ثالث برای افزایش کارایی وب سایت شما وجود ندارد.

عدم کسب درآمد

سرانجام ، یک نقطه ضعف مهم دیگر این است که بسیاری از سیستم عامل های وبلاگ نویسی رایگان به شما اجازه نمی دهند که برای مقاصد تجاری یک وب سایت داشته باشید ، بنابراین اگر قصد شما کسب درآمد با وبلاگ شماست ، می خواهید از آنها جلوگیری کنید. همچنین ، همانطور که در بالا گفته شد ، حتی اگر آنها به شما امکان می دهند یک وب سایت را برای اهداف تجاری داشته باشید ، اگر حتی نمی توانستید دامنه و حساب میزبانی خود را داشته باشید ، به چشم انداز و مشتری های آینده خود چه نگاهی خواهید داشت. تصور کنید که آیا Amazon.com وبلاگ خود را با وبلاگ نویس میزبان کرده است و آدرس وب آنها Amazon.blogger.com است.

اگر قصد دارید با وبلاگ یا وب سایت خود درآمد کسب کنید ، باید از گزینه های رایگان دامنه و میزبانی جلوگیری کنید.

همانطور که مشاهده می کنید ، داشتن زیر دامنه و میزبانی وب سایت خود بر روی سیستم عامل دیگر بسیار غیر حرفه ای است و کارهایی را که می توانید با حضور آنلاین خود انجام دهید به شدت محدود می شود. وقتی صحبت از نام دامنه و میزبانی وب قدیمی است "شما آنچه را برای پرداخت می کنید دریافت می کنید" واقعاً صدق می کند.

داشتن زیر دامنه ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد ، و شاید فقط درصورتی نباشد که فقط به عنوان سرگرمی وبلاگ نویسی کنید. اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای وبلاگ نویسی کنید و درآمد کسب کنید ، اگر صاحب دامنه خود باشید ، مجهز تر خواهید شد که در زیر بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

مالکیت دامنه شما

اگر تصمیم به خرید دامنه خود دارید می توانید یکی از آنها را از یک ثبت دامنه (مانند GoDaddy ، NameCheap یا ده ها نام دیگر نام دامنه) خریداری کنید که نام دامنه شما را ثبت کرده و آن را روی سرور خود میزبان کنید. WordPress و Blogger همچنین خدمات میزبانی برای دامنه خود را با هزینه ماهانه ارائه می دهند. پس از آن می توانید یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب و نصب کنید. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نوعی موتور مانند وبلاگ شما است - این نرم افزاری است که در واقع این کار را می کند. WordPress محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است.چرا وردپرس خود میزبان را انتخاب می کنید؟

باز هم ، اگر هدف شما کسب درآمد آنلاین با حضور وب است ، می خواهید با یک نسخه خود میزبان وردپرس بروید و از نام دامنه مارک خود استفاده کنید.

با انتخاب دامنه خود و نصب بستر وبلاگ نویسی ، به URL تمیز مانند این tipsbymom.com دست خواهید یافت . داشتن URL تمیز به این معنی است که با Google رتبه بندی جستجوهای بهتری کسب خواهید کرد و افراد بیشتری وبلاگ شما را پیدا می کنند. همچنین شما می توانید سایت خود را در جایی که می خواهید میزبانی کنید - فقط با یک گزینه میزبانی گیر نمی شوید. این فاکتور می تواند با رشد سایت شما مهم باشد و شما باید مقیاس کسب و کار خود را انجام دهید.

نکته مهم دیگر این است که لازم نیست وب سایت خود را در همان مکان میزبانی کنید که نام دامنه شما را خریداری کند. به عنوان مثال ، شما می توانید نام دامنه خود را در یک نام دامنه مانند GoDaddy خریداری کنید و میزبان وب سایت خود را با ارائه دهنده هاستینگ وب مانند Bluehost انتخاب کنید. پیوند این دو با هم یک فرایند ساده و مستقیم است.

در بسیاری از موارد ، به جای ثبت نام دامنه خود در ارائه دهنده هاست خود ، می توانید با انجام این کار کمی صرفه جویی کنید.

حتی اگر شما مجبور به داشتن نام دامنه و هاستینگ در همان شرکت نیستید ، بسیاری از شرکت های هاستینگ نام دامنه را به صورت رایگان درج می کنند.

خلاصه آن

معنی این همه این است که اگر می خواهید یک راه اندازی سریع و آسان داشته باشید و نمی خواهید کنترل کامل وبلاگ خود را انجام دهید ، می توانید یک سرویس میزبانی دامنه رایگان انتخاب کنید. این ایده آل است اگر شما فقط می خواهید یک مجله اینترنتی شخصی یا سایت سرگرمی داشته باشید که در آنجا قصد هیچگونه درآمد اینترنتی را ندارید.

اگر می خواهید به صورت حرفه ای وبلاگ نویسی کنید ، کنترل کامل سایت خود را داشته باشید و از همه مهمتر برنامه ریزی برای درآمدزایی با وبلاگ خود داشته باشید ، پس کاملاً باید نام دامنه خود را خریداری کرده و با یک حساب میزبانی پولی بروید.

اگرچه خرید دامنه خود و مدیریت وبلاگ خود پیچیده تر است (اما نه خیلی بیشتر) اما اگر در تجارت آنلاین و کسب درآمد با یک وبلاگ جدی هستید ، ارزش وقت و سرمایه گذاری را دارید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی