راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

Why You Should Host a Wordpress Blog on Your Own Domain

 


شما ممکن است قبلاً از پلتفرم های بلاگ نویسی رایگان برای دستیابی به برخی یا همه اهداف آنلاین خود استفاده می کنید ، و این عالی است. از این گذشته ، حضور آنلاین بهتر از نداشتن هیچ چیز است.

در کوتاه مدت و میان مدت ، "برون سپاری" میزبانی مطالب شما در یک بستر آزاد یک اقدام معقول به نظر می رسد. از همه گذشته ، چه کسی می خواهد با دردسرهای فنی مقابله کند ، هنگامی که تنها کاری که می خواهید انجام دهید نوشتن ، اشتراک گذاری مطالب و ایجاد تخصص خود در یک بازار سودآور است .

با این وجود ، از دیدگاه تجاری ، عدم میزبانی مطالب خود با یک بستر میزبانی که شما در اختیار دارید و کنترل کامل آن را دارید می تواند عواقب جدی داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدی آنلاین هستید ، باید وبلاگ خود را میزبان کنید تا مالکیت کامل و کنترل آن را حفظ کنید.

اگر قصد استفاده از وب سایت خود را برای اهداف تجاری دارید ، باید از استفاده از سیستم عامل های میزبانی رایگان خودداری کنید.

خبر خوب این است که این روزها با وجود رقابت زیاد ، میزبانی سایت شخصی خود گران نیست و می توانید با پرداخت هزینه ای برای برنامه میزبانی ارزان قیمت از 10 تا 15 دلار در ماه ، این کار را انجام دهید. در حقیقت ، شرکت های میزبان وب به طور معمول فروش معمولی تا 50٪ تخفیف را انجام می دهند یا معامله هایی را ارائه می دهند که می توانید یک سال تمام را یکجا پرداخت کنید ، که می تواند به پایین آوردن هزینه میزبانی به کمتر از 10 دلار در هر ماه کمک کند.

گرچه جذابیت "رایگان" کاملاً قابل درک است ، در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که شما بهتر می توانید وبلاگ وردپرس خود را در حساب میزبانی وب خود قرار دهید و از راه حل های رایگان بلاگ نویسی دوری کنید.

1. امکان شخصی سازی نام دامنه خود

چه برای اهداف تجاری و چه کاملاً اجتماعی ، بخش بزرگی از ایجاد یک وب سایت و وبلاگ مربوط به برندسازی است. متأسفانه ، در سیستم عامل های رایگان مانند Blogger.com که میلیون ها کاربر دارند و پست وبلاگ دارند ، ایستادگی کردن از بین جمعیت دشوار است ، حتی اگر وبلاگ شما نام واقعاً خوبی داشته باشد.

دلیل این امر است که علاوه بر نام وبلاگ خود ، به عنوان بخشی از نام دامنه خود ، از مارک بستر مجانی که از آن استفاده می کنید ، خواهید داشت. بنابراین ، به جای داشتن "shembull.com" یا سایت می تواند "shembull.blogger.com" باشد. یا هر اسمی از سکوی آزاد شما استفاده می کند.

تصور کنید اگر یک شرکت بزرگ مانند Amazon.com از Amazon.wordpress.com یا Amazon.blogger.com به عنوان آدرس وب سایت خود استفاده کرده است. این بسیار دوست داشتنی ، غیر حرفه ای و ارزان به نظر می رسد. از این گذشته ، چه نوع شرکت معتبری حتی نمی تواند نام دامنه خود را داشته باشد؟ در مورد تجارت آنلاین شما نیز همین موضوع صادق است. مطرح کردن حضور حرفه ای شما را ملزم می کند که نام دامنه مارک خود را داشته باشید.

مهم نیست که چقدر تلاش کنید تا محتوای ارزشمند ایجاد کنید و یک وبلاگ رایگان را به معرض نمایش بگذارید ، در نهایت با واقعیت سختی روبرو خواهید شد که بیشتر شما در حال تبلیغ این پلتفرم هستید ، نه شما یا نام تجاری خود. این امر صادق است ، به ویژه اگر مجبور باشید در مورد نام آدرس دلخواه خود سازش کنید زیرا اغلب انتخاب های اول شما انجام می شود.

مسئله بزرگ دیگر این است که وقتی شما وب سایت خود را بر روی سکوی شخص دیگری میزبانی می کنید ، آنها می توانند به هر دلیل و بدون مراجعه به سایت شما در هر زمان از بین بروند. اطلاعات بیشتر در مورد زیر

همچنین ببینید: 3 دلیل شما باید یک نام دامنه با نام تجاری را برای وب سایت خود انتخاب کنید

2. شما واقعاً صاحب وبلاگ خود هستید - سوالی پرسیده نمی شود

در یک پلتفرم رایگان ، وبلاگ اصلاً وبلاگ شما نیست. می بینید ، اگرچه محتوای خارق العاده شما با شما مشخص شده است (امیدوارم) ، شرکت اصلی (Google ، WordPress ، Medium و غیره) صاحبان واقعی سایت هستند. بعداً ، اگر می خواهید به سکوی آزاد دیگری (یا در نهایت به دامنه خودتان) منتقل شوید ، خطر از دست دادن خوانندگان خود را خواهید داشت ، زیرا هیچ کنترلی بر روی سایت ندارید.

تمام کارهایی که سایت خود را در ایندکس کردن در موتورهای جستجو انجام داده اید ، به گونه ای که رتبه خوبی پیدا می کند نیز به هدر می رود زیرا وقتی تصمیم می گیرید به دامنه خود بروید به یک میزبان وب دیگر. برای ایندکس کردن سایت جدید خود باید ابتدا از ابتدا شروع کنید تا در واقع در نتایج جستجوی اینترنت نمایان شود.

همچنین اگر تصمیم دارید وبلاگ خود را از یک پلتفرم رایگان به حساب میزبان خود منتقل کنید ، در بسیاری از موارد کار دستی زیادی انجام خواهد شد. Yout نمی تواند به سادگی سایت قدیمی خود را در یک سایت جدید کپی و چسباندن کند. تصور کنید اگر صدها صفحه محتوا ، تصاویر ، فیلم ها و غیره دارید ، باید همه موارد را به صورت دستی ، صفحه به صفحه ، تصویر به تصویر و غیره منتقل کنید.

هنگامی که شما صاحب حساب میزبانی وبلاگ خود هستید ، چه طراحان وب ، چه ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا هرگونه تغییر دیگری در کسب و کار آنلاین خود تغییر دهید ، لازم نیست نگران از دست دادن رتبه بندی شده Google و ترافیک موجود خود باشید زیرا وب سایت و دامنه خود را حفظ می کنید. نام. و انتقال وبلاگ خود به میزبان وب دیگر یک فرایند ساده است.

اگر شما وبلاگ خود را ندارید ، می تواند در هر زمان و به هر دلیلی و بدون هیچگونه مراجعه به سایت حذف شود. شما می توانید همه چیز را یک شبه از دست دهید.

همچنین ببینید: نحوه ثبت نام دامنه بدون اینکه از بین برود

3. داشتن وبلاگ خود بسیار ارزان است

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد ، لازم نیست نگران هزینه های بالای جلوگیری از میزبانی وبلاگ خود باشید. با بارگیری نرم افزار وبلاگ نویسی با کیفیت (و اغلب اوقات غیر رایگان) و خرید نام دامنه خود ، همه تنظیم خواهید شد. بودجه بین 10 تا 15 دلار در ماه باید این ترفند را انجام دهد.

بهتر است مقایسه بین نام دامنه ها را هم قبل از ثبت دامین به اتمام برسانید و سپس تصمیم بگیرید ...

متقاعد شده که شما باید میزبان وبلاگ خود باشید؟ در این صورت ، پلت فرم وردپرس راهی است که باید انجام شود ، زیرا قبلاً در میلیون ها وب سایت در سراسر جهان آزمایش و آزمایش شده است. گزینه های دیگر وجود دارد ، اما اگر این اولین سرمایه شما برای میزبانی باشد ، با وردپرس موفقیت آسان خواهید داشت.

از آنجا که وردپرس یکی از محبوب ترین راه حل ها در اینترنت است ، افراد زیادی وجود دارند که می توانید برای برون سپاری کار استاندارد و وردپرس از آنها استخدام کنید و تقریباً تمام خدمات شخص ثالث با وردپرس ادغام می شوند. این واقعاً بی فکری است.

به طور خلاصه ، می توانید از طریق لیست زیر مراحل زیر برای شروع کار با وبلاگ وردپرس کار کنید:

الف - خرید یک نام دامنه از یک شرکت معتبر.

شما می توانید این کار را با 15 دلار یا کمتر انجام دهید. اگرچه GoDaddy.com یکی از محبوب ترین گزینه ها است ، به دنبال معامله ای از شرکت های میزبان مانند Bluehost ، SiteGround و HostGator باشید که گزینه های محبوب میزبانی نیز هستند.

B. یافتن یک میزبان وب برای وبلاگ خود

این روزها اکثر هاست های خوب وب به شما این امکان را می دهند که به راحتی وردپرس را بر روی سایت خود نصب کنید (به صورت رایگان) فقط با چند کلیک. این امر باعث می شود تا افراد بدون تجربه فنی ، محتوای خود را سریع و بدون دردسر بارگذاری کنند.

برخی از شرکت های هاستینگ همچنین سازندگان وب سایت هایی را ارائه می دهند که کاربرد آنها نسبتاً آسان است ، طرح ها یا مضامین قابل تنظیم را ارائه می دهند ، و شامل دامنه رایگان با قیمت رقابتی و برنامه های میزبانی رایگان هستند.

کاربران باتجربه تر و / یا فنی گرا می توانند برنامه ای استاندارد تر دریافت کنند که گزینه های خلاقانه تری را امکان پذیر کند. در اینجا می توانید در مورد انواع مختلف گزینه های میزبانی اطلاعات کسب کنید .

ج - نصب وردپرس

جزئیات خاص نصب وردپرس خارج از محدوده این مقاله است. البته باید توجه داشته باشید که هر زمان در مورد وردپرس بحث می کنید ، این دو نسخه وجود دارد. هر دو قالب و ابزار برای ساخت سایت خود ارائه می دهند ، اما با WordPress.com استفاده رایگان شما را به استفاده از زیر دامنه مانند Myblog.Wordpress.com نیاز می کند. با این حال ، برای یک هزینه ماهانه کوچک (سالانه پرداخت می شود) می توانید از دامنه خود استفاده کنید که شامل WordPress نیست. در هر صورت ، وب سایت شما روی سیستم عامل WordPress.com میزبانی خواهد شد.WordPress.org ابزار و سایر موارد را فراهم می کند ، اما شما باید میزبان خود را تهیه کنید. این کار کمی بیشتر به دانش و دانش نیاز دارد اما محدودیت های کمتری دارد.

شما می توانید در اینجا درباره تفاوت ها ، جوانب مثبت و منفی WordPress.org و Wordpress.com اطلاعات کسب کنید .

برای راه اندازی سایت با استفاده از ابزار میزبانی و WordPress.org خود ، روش اصلی کاملاً ساده است که در زیر شرح داده شده است:

تأیید کنید که میزبان وب شما از قابلیت نصب وردپرس پشتیبانی می کند (اکثر میزبان وب انجام می دهند).

وارد حساب میزبان خود شوید و وردپرس را نصب کنید (بیشتر میزبان وب یک رابط کاربری ساده دارند که به شما امکان می دهد این کار را تنها با چند کلیک انجام دهید)

یک الگوی برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید (گزینه های رایگان زیادی برای انتخاب وجود دارد)

صفحات و مطالب خود را به وب سایت خود اضافه کنید

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، اگر نمی خواهید با این فناوری سر و کار داشته باشید ، همیشه می توانید شخصی را در سایت مستقل مانند Upwork پیدا کنید تا از تنظیم کامل و ایجاد وب سایت خود برون سپاری کند.

نکته مهم در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که شما ، نه یک مشاور وب استخدام شده ، در واقع نام دامنه و حساب میزبانی خود را خریداری می کنید تا بدین ترتیب شما به جای شخصی که برای کار در وب سایت خود برون سپاری می کنید ، صاحب همه چیز باشید.

اگر به هر دلیلی این رابطه پایان یابد ، توسعه دهنده وب استخدام شده شما می تواند رمز عبور سرویس میزبانی وب و وب سایت شما را حفظ کند ، به این معنی که برای زمان و هزینه خود چیزی برای نشان دادن و دسترسی بیشتر به سایت خود ندارید.

هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی کردید می خواهید ترافیک وب سایت را به سمت آن ، ایجاد لیست ایمیل خود و ایجاد درآمد با وبلاگ جدید خود شروع کنید .

  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • خرید دامین و دامنه ارزان قیمت

خرید دامنه ارزان

خرید دامین

قیمت خرید دامنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی