راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

How to send IR documentation to IR domain?

چه گونه برای ثبت دامنه آی آر مدارک را برای ایرنیک ارسال کنیم ؟
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که قصد فعال‌سازی وب سایت جدیدی را داشتید و قصد داشتید که برای تارنما خویش دامین ملی یا این که به عبارتی دامنه . ir را ثبت فرمائید و نسبت به خرید دامنه مبادرت نمائید . کمپانی ایرنیک تحت عنوان ثبت کننده این دامنه در هنگام ثبت دامنه از شما مدارک احراز نام و نشان را التماس می نماید . در هنگام ثبت دامین نیازی به این که شما برای همگی دامنه های خویش مدارک ارسال فرمایید نیست بلکه بعضا از دامنه ها که در آنها از کلمه و واژه خاصی مصرف شده شده‌است نیاز به ارسال مدارک دارا هستند .

در‌صورتی‌که که ایرنیک تحت عنوان ثبت کننده دامین های ملی آی آر برای ثبت دامنه از شما مدارک هویتی درخواست نماید شما مکلف به ارسال این مدارک می باشید , اگر که‌این مدارک به وسیله شما ارسال نشود دامنه شما کنسل خواهد شد و دیگرافراد مجاز به ثبت این دامین می گردند و ثبت آن عام المنفعه اشخاص آزاد خواهد شد .

در حالتی‌که که شما از یوزرها جدید ی جهان ساخت وب سایت و وب باشید به احتمال بسیار با این مفاهیم شناخت نخواهید داشت , در صدر قصد داریم تا شما‌را با این مفاهیم آشنا کنیم تا شما متوجه گردید ظریف کمپانی ایرنیک چه شرکتی است و چه ارتباطی با ثبت دامنه ملی داراست .بعد از انتخاب دامین مناسب این اقدامات را انجام میدهید .

کمپانی ایرنیک تحت عنوان کارگزار ثبت دامنه شناخته می شود . همگی شرایطی که برای ثبت دامنه آی آر می بایست رعایت نمایید درین تارنما قید شده و به وسیله این مجموعه رقم خورده شده‌است . همه اشخاص برای ثبت دامنه ای ار ابتدا می بایست در وب سایت نیک عضو شده و نسبت به اخذ شناسه ایرنیک مبادرت کنند . نام نویسی و اخذ شناسه از وبسایت ایرنیک به صورت تماما بدون پول انجام می شود و برای ساخت شناسه شما نیازی به هزینه نیست ...

 

ثبت دامنه ای ار
شما برای ثبت دامنه ملی می بایست مدارکی را برای کمپانی ایرنیک ارسال فرمائید تا دامنه شما برای ثبت تایید شود . مدارکی که شما می بایست برای ثبت دامنه ای ار ارسال فرمائید به شرح ذیل است :

تعهد طومار ی کامل شدن شده
مدارک هویتی
مدارک حقوقی
تعهد طومار ای که بایستی کامل شدن شود چیست؟
در هنگام ثبت دامنه آی آر کمپانی ایرنیک برای شما فرمی را ارسال می نماید , این فرم از روش ایمیلی که در ایرنیک نام نویسی نموده اید برای شما ارسال می شود . در ایمیلی که از سوی ایرنیک برای شما ارسال می شود یک پوشه PDF تحت عنوان ضمیمه برای شما ارسال شده‌است
بعداز این‌که ایمیلی که برای شما ارسال شده با گشوده فرمائید و فولدر تعهدنامه را دانلود و پرینت بگیرید . فایلی که برای شما ارسال شده به صورت پیش فرض خصوصیات شما در آن وارداتی شده‌است و شما تنها بایستی آن دانلود , پرینت و امضا کنید . بعداز انجام فرآیند فوق می بایست نسبت کپی این فولدر مبادرت نمائید و این فولدر را بوسیله اسکنر یا این که دوربین گوشی خویش نسخه برداری فرمائید .


مدارک هویتی دربرگیرنده چه مواقعی است ؟
در صورتیکه که شما تحت عنوان یک فرد معمولی برای ثبت دامنه ی ار مبادرت نموده اید بایستی مدارک هویتی خویش را برای وب سایت نیک ارسال فرمایید . مدارک هویتی شما مشتمل بر نسخه برداری کارت ملی و شناسنامه ی شماست که بایستی برای کمپانی ایرنیک ارسال گردد .
مدارک حقوقی مشتمل بر جه مواقعی می شود ؟
در‌حالتی که که شما تحت عنوان یک کمپانی برای ثبت دامنه ایرنیک خویش مبادرت نموده اید می بایست خواهش خویش را در سربرگ قانونی کمپانی خویش بنویسید و در انتهای خواهش مسئول کمپانی این خواهش را امضا و مهر کمپانی را ثبت فرمایید

 همچنین در صورتی که به عنوان یک شرکت حقوقی در سامانه ایرنیک ثبت نام کرده باشید باید یک نمونه از روزنامه رسمی و یا در غیر اینصورت مجوز ثبت شرکت خود را برای سامانه ایرنیک ارسال نمایید .

برای ارسال مدارک به شرکت ایرانیک می بایست مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. ابتدا باید وارد سایت nic.ir شوید و از منوی (مشخصه های شناسه ) روی گزینه ورود کلیک کنید تا صفحه ورود برای شما نمایان شود .
  2. در صفحه ی مقابل شما از شما اطلاعاتی را که نیاز است درخواست می کند . برای ورود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید .
  3. پس از وارد کردن اطلاعات و پس از نمایان شدن پنل کاربری از منوی بالا وارد صفحه ارسال مدارک شوید .
  4. در صفحه ای که برای شما گشوده شده است قسمتی تحت عنوان مدارک مربوط به امور دامنه ها را مشاهده خواهید کرد . برای ارسال مدارک روی دکمه تکمیل فرم و ارسال مدرک کلیک کنید .
  5. در صفحه ای که برای شما باز شده است در قسمت نام دامنه ها دامنه هایی که قصد دارید برای آن ها مدارک خود را ارسال نمایید را وارد کنید . برای وارد کردن چند دامنه می توانید به وسیله ویرگول آن ها را از هم جدا کنید یا دامنه ها را در سطر های جدا وارد نمایید .
  6. در زیر قسمتی که در فوق توضیحات آن را برای شما ارائه دادیم قسمتی تحت عنوان درخواست مرتبط با دامنه  قرار دارد از بین گزینه های موجود گزینه ی ثبت دامنه به طور کلی باید توسط شما انتخاب گردد .
  7. در قسمت بعدی شما باید فایل مدارکی را که از پیش آماده کرده اید را آپلود نمایید .
  8. در انتها کدکپچا وجود دارد که باید آن ها را وارد نمایید .
  9. و در نهایت روی دکمه ارسال مداک کلیک نمایید .
  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • خرید دامین و دامنه ارزان قیمت

خرید دامنه ir

خرید دامین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی