راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

راهنمای جامع ثبت و خرید دامنه و دامین (کام و ir)

دامنه یا دامین، domain نام و آدرس سایت است. org,net,com پسوندهای بین المللی ثبت دامنه و ir برای خرید دامنه ملی است.

خرید دامنه در واقع اولین و تقریباً مهم‌ترین بخش از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا وب سایت می‌باشد. اسمی که برای وب سایت خود ثبت می‌کنید باید با این دید باشد که قابلیت تبدیل شدن به یک برند را داشته باشد. کوتاه بودن، راحت بودن از نظر گفتاری، راحت بودن از نظر ماندگاری در ذهن، آزاد بودن در پسوند های مختلف معروف مانند com. ، net. ، ir. و … از مزیت های یک دامین خوب است. ثبت دامین می تواند قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت تان انجام شود. یعنی نیازی نیست که برای ثبت دامنه حتماً هاست داشته باشید.

بایگانی
  • ۱
  • ۰

?.net vs. .com: Does My Business' Domain Extension Matter

Getting a new one won’t affect your search presence or SEO

 


هنگام ساختن وب سایت ، یکی از اولین ملاحظات شما نام دامنه و به همراه آن ، پسوند دامنه است. در گذشته ، مشاغل تنها دو گزینه داشتند .com یا .net. اگرچه این تغییر کرده است و اکنون بیش از هزار برنامه افزودنی در دسترس است ، اما com هنوز در وب حاکم است. مهم است؟ در اینجا چیزی است که شما باید در نظر بگیرید.

هدف وب سایت شما چیست؟

دامنه سطح بالا (TLD) ، همچنین با عنوان فرمت دامنه یا پایان دادن به دامنه شناخته می شود ، بخشی از URL است که پس از نقطه می آید. پسوندهای زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام یک دسته را مشخص می کنند. 1 

مشاغل تجاری

.com extension رایج ترین برنامه افزودنی در وب

.co — در اصل به عنوان کد کشور برای کلمبیا مشخص شد ، .co به عنوان افزونه ای برای شرکت ، شرکت یا تجارت استفاده می شود. (مثال: go.co )

.biz — عامیانه عامیانه برای تجارت

.io code یک کد مکان (سرزمین اقیانوس هند انگلیس) به ویژه در برنامه های بازی محبوب است. (به عنوان مثال: YoHoHo.io )

سازمان های

.net a یک سایت شبکه سازی را برای استفاده در مشاغل آنلاین که عملکرد اصلی آنها به اشتراک گذاری یا اجتماع در نظر گرفته شده است ، تعیین می کند. به طرز عجیبی ، اکثر سایتهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، لینکدین و توییتر از پسوند .com استفاده می کنند.

.org — معمولاً توسط سازمانهای غیر انتفاعی استفاده می شود 

کد کشور 

.us for برای سازمان ها و شهروندان مستقر در ایالات متحده رزرو شده است. دامنه .us یک بار فقط برای استفاده دولت محفوظ بود ، اما .gov محبوبیت بیشتری پیدا کرد. برخی از مشاغل آن را تصویب می کنند تا به مارک شرکت های میهنی بپردازند.

.uk — برای سایت های انگلستان

.ly — در اصل کد کشور برای لیبی ، برخی از راه اندازی ها از آن برای تکمیل کلمه ای برای یک نام دامنه هوشمند استفاده می کنند. (مثال: bit.ly ).

دامنه های تخصصی

معرفی در سال 2012 ، دامنه های تخصصی هنوز هم نادر هستند. آنها شامل موارد زیر هستند:

.وکیل

.پیتزا

عکس

معامله

.کارشناس

TLD های دیگر شامل .edu برای سایت های آموزشی ، .gov برای استفاده دولت و دامنه های خاص شرکت (به عنوان مثال: blog.google ) است.

آیا TLD های مختلف بر سئوی شما تأثیر خواهند گذاشت؟

در اینجا چگونه گوگل به این سؤال بسیار متداول پاسخ می دهد:

"استفاده از دامنه جدید که به پایان می رسد ، به جستجوی شما یا SEO شما آسیب نمی رساند. شایان ذکر است که از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو ، همه TLD ها برابر هستند. " 2 

براساس گفته های Google ، یک TLD جدید در رتبه بندی موتور جستجوگر شما تأثیر نمی گذارد ، و یا آن را در لیست وب سایت هایی که براساس جستجو ظاهر می شوند ، پایین آورید.

بنابراین ، در مورد موتورهای جستجو ، می توانید پسوند دامنه را انتخاب کنید و موقعیت جستجوی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. گفته می شود ، نحوه تعیین موتورهای جستجو از رتبه بندی شما توسط ده ها عامل رتبه بندی استفاده شده توسط گوگل در الگوریتم های آن تأثیر می گذارد. 3

جوانب مثبت و منفی دامنه .com

Verisign ، ارائه دهنده خدمات جهانی برای ثبت نام های دامنه و زیرساخت های اینترنتی ، گزارش می دهد که دامنه های .com بر روی وب حاکم هستند ، با حدود 144 میلیون ثبت نام دامنه .com از 30 سپتامبر 2019 در سرتاسر جهان. پایگاه نام دامنه .net در کل 13.4 طبق آخرین گزارش سه ماهه Verisign در مورد نام دامنه ، میلیون ثبت نام در همان زمان انجام می شود. 4

استفاده از دامنه .com باعث ایجاد آشنایی و حضور وب در مشاغل تجاری می شود. اما قیمت یک نام دامنه .com ممکن است از سایر گزینه های افزودنی دامنه فراتر رود. 

به عنوان مثال ، در یک مطالعه سال 2019 درباره درک نام دامنه توسط شرکت بازاریابی محتوا GrowthBadger ، نشانی های اینترنتی فرضی انتخاب شده برای نظرسنجی شرکت از 12 تا 30 دلار در سال برای .net ، .org ، .biz ، .us ، .co در نظر گرفته شده اند. ، .blog و .io ، در حالی که تغییر .com با همین نام 4250 دلار بیشتر از آن قیمت پایه است. 5

اعتماد و یادآوری

وقتی GrowthBadger از 1500 شرکت کننده در مطالعه پرسید که در مورد TLDs چه حسی دارند ، .com به دلایل مختلف در صدر قرار گرفت: 5

Trust —.com بالاترین سطح اعتماد از همه دامنه ها را به دست آورد. پسوند TLD .co در رده بندی های رتبه دوم قرار گرفت و .net پس از .org و .us در جایگاه پنجم قرار گرفت. 

Memorability —.com همچنین بالاترین میزان به یاد ماندنی را به خود اختصاص داده است ، به طوری که 44٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که .com به راحتی به خاطر می آورد. بار دیگر ، .co در رده دوم قرار گرفت و .net در رتبه پنجم قرار گرفت. 

وقتی افراد URL را نادرست به خاطر می آورند ، بیش از نیمی از زمانی که حدس می زنند پسوند دامنه .com است ، مطالعه نشان می دهد.

در حالی که این دلایل قانع کننده برای انتخاب دامنه .com است ، منفی قابل توجهی وجود دارد.

دسترسی

با داشتن بسیاری از دامنه های آنلاین ، یافتن نام دامنه .com برای ثبت نام بر اساس نام مشترک یا کلمه کلیدی بسیار دشوار است . پیدا کردن یک .net یا پسوند جایگزین بسیار ساده تر است. از آنجا که دامنه های کاملاً موجود وجود دارد ، پیدا کردن یک .com قابل قبول که در دسترس است نیز می تواند زمان بر باشد.

قیمت گذاری

اگرچه هزینه پایه یک نام جدید .com معمولاً قابل مقایسه با TLD های دیگر است ، خرید دامنه موجود می تواند پرهزینه باشد. به عنوان مثال ، بازار دامنه Sedo اخیراً "gamevibe.com" را با قیمت 10 میلیون دلار ذکر کرده است ، اگرچه تعداد کمی از TLD های جایگزین از قیمت های بالایی برخوردار هستند. مزایای مثبت و منفی برنامه های افزودنی دامنه جایگزین

در ابتدا ، دات نت برای سازمان های شبکه در نظر گرفته شده بود ، اما بسیاری از مشاغل از زمانی که نمی توانند دامنه مورد نظر خود را بدست آورند از آن استفاده می کنند. پیدا کردن یک پسوند دات نت در دسترس آسان تر است زیرا از این موارد کمتر استفاده می شود. در مورد نام دامنه های جایگزین مانند .biz و .co نیز همین مورد وجود دارد.

در حالی که نمرات اعتماد و به یاد ماندنی برای دامنه های جایگزین در مطالعه Growth Badger ، اندکی پایین تر است ، که ممکن است باعث شود اعتبار آنها کمتری به نظر برسد ، با راه اندازی ها شروع به جذب می کنند. 6

اگر دامنه ای را انتخاب کنید که پایان آن نیست .com ، کار خود را برای شما انجام داده است. شما باید سخت تر کار کنید تا مطمئن شوید که نام شما به یاد ماندنی است ، در میان سایر موانع. 

انتخاب نامی که مشابه یا همان تجارت تجاری باشد ، احتمالاً موجب طرح دعوی نقض حق چاپ می شود. به عنوان مثال ، به نظر می رسد نام "Disney.biz" متعلق به یک فروشنده دامنه کانادایی است ، اما شما آن را نمی خواهید. دیزنی پس از شما خواهد آمد. 7  همچنین ممکن است شرکتی را که به آن تجاوز می کنید از دست بدهید.

حرکت صعودی از گرفتن یک نام بزرگ دامنه متناوب است که برخی از شرکت ممکن است همراه آمده و می خواهید آن را خرید بعد ... برای بسیاری از پول است. در حراج زنده NamesCon برای نام دامنه ها در سال 2018 ، نام "Super.com" با رکورد 1.2 میلیون دلار فروخته شد.

خط پایین

در حال حاضر ، تعدادی از دلایل عالی برای انتخاب .com بر روی هر TLD دیگر وجود دارد ، و برنده کاملاً واضحی نسبت به دات نت است. اشکالات قابل توجهی نیز وجود دارد. نام دامنه های عمومی برجسته به مدت طولانی از بین رفته است. اگر نام تجاری شما یک نام یا کلمه مشترک است ، مانند اپل ، به همین دلیل نمی توانید آن را کسب کنید. یکی از روشهای رایج برای یافتن این مسئله ، استفاده از یک عبارت توصیفی یا کلمه مخلوط کردن است. مثالهای آن شامل TechCrunch ، DoorDash ، BarkBox و البته TheBalanceSMB است .

سرانجام ، دامنه های متناوب متداول خواهد بود و نمایندگان فروش همه نام های عملی را خریداری می کنند. با توجه به این نکته ، زمان مناسبی برای برنامه ریزی برای آینده است و تمام افزونه های دامنه را با نام تجاری خود خریداری کنید تا از تخلفات تجاری آینده جلوگیری کنید. با دستیابی به دامنه های .com سخت تر می شود ، مشاغل بیشتری به TLD های جایگزین روی می آورند.

Article Sources

  1. ICANN. "Delegated Strings." Accessed Jan. 15, 2020.

  2. Google Domains. "How to Choose: Traditional vs. New Domain Endings." Accessed Jan. 15, 2020.

  3. Google. "How Search Algorithms Work." Accessed Jan. 15, 2020.

  4. Verisign. "The Domain Name Industry Brief, Volume 16 - Issue 4, December 2019." Accessed Jan. 15, 2020.

  5. GrowthBadger. "Domain Extensions Study: How TLDs Compare." Accessed Jan. 15, 2020 (registration required).

  6. GoDaddy. "Domain Name Suggestions for 10 of the Hottest Business Startups." Accessed Jan. 15, 2020.

  7. Upcounsel. "Disney Trademark Infringement: Everything You Need to Know." Accessed Jan. 15, 2020.

  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • خرید دامین و دامنه ارزان قیمت

خرید دامنه com

خرید دامنه ارزان

خرید دامین

قیمت خرید دامنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی